На Все – мобільний додаток

На сьогодні аферисти, які бажають нажитися за рахунок інших людей, знають все про те, як взяти кредит на іншу особу в мережі Інтернет і не попастися в руки правоохоронних органів. Останнім часом викрадення та торгівля персональними даними перетворилася в бізнес для кіберзлочинців.

В Інтернеті існує безліч ресурсів, що вимагають введення особистих даних, внаслідок чого Ваша особиста інформація, з досить великим відсотком ймовірності, може потрапити до рук зловмисників. Заволодівши приватною інформацією, зловмисники діятимуть на власний розсуд, розпоряджаючись такими даними, і далеко не факт, що шахраї обмежаться лише оформленням фіктивних Договорів кредитування.

Безпека і прозорість – основні принципи роботи ТОВ «Укр Кредит Фінанс» для налагодження довіри та найбільш продуктивної взаємодії з клієнтами. В буремний час розвитку технологій та фінансової ураженості деяких верств населення надважливою є інформування про шахрайські схеми, які наразі все більш з’являються в нашій країні.

З турботою про свого клієнта «Укр Кредит Фінанс» приєдналася до інформаційної компанії Національного Банку України #ШахрайГудбай.

Якщо ви стали жертвою шахрайства, заповніть форму:

ФОРМА

Найбільш поширені шахрайські схеми:

  1. Банк в оренду - – кандидат відкликається на пропозицію роботи типу: «Оператор з обробки платежів», «Оператор грошових переказів» або «Робота з переказами». Основні вимоги до співробітника: вік 18+, наявність картки ПриватБанку/Монобанку, робота у віддаленому режимі з мінімальною витратою часу, заробітна плата – 200-500 грн. за переказ. На співбесіді майбутній роботодавець просить надати дані за наявними кредитами і, при необхідності, озвучити і підтвердити ту інформацію, що скаже майбутній роботодавець (неправдива інформація про місце роботи, місце проживання тощо), коли буде дзвонити банк або фінансова компанія. При цьому клієнт, отримуючи телефонний дзвінок або відео дзвінок, вважає, що проходить додатковий тур співбесіди, а на справді – проходить верифікацію на отримання кредиту. Також роботодавець може озвучити, що для роботи є необхідність «видалення» інформації з кредитної історії (бази даних). Для роботи шахрай вимагає надання фізичною особою стороннім особам за певну фінансову винагороду своїх даних, доступу до банківського застосунку, проходження верифікації на сайті компанії при оформленні заявки на кредит, введення комбінації (*21*Номер телефону#) для, так званих, підтверджень проходження платежів (переказів). На перший погляд – це зовсім безневинна дія, якщо на рахунку картці немає коштів. Проте маючи доступ до таких даних, сторонні особи (а це і є шахраї) мають можливість відкривати кредитні ліміти, отримати доступ до особистого кабінету в будь- якій фінансовій установі, можуть змінювати інформацію в свою користь і проходити перевірку через систему BankID для отримання кредиту.Вкотре наголошуємо, що ці дії дуже небезпечні, тому НІКОЛИ не надавайте свої дані стосовно паролів, кодів, доступів до банківських додатків, карток, особистих кабінетів!

  2. Видалення інформації про кредити з будь-яких внутрішніх баз МФО, а також з Бюро Кредитних Історій - це ще одна шахрайська махінація, коли пропонується за певну грошову суму, як правило, набагато нижче, ніж кредитні зобов’язання, видалити інформацію з будь-яких баз фінансових установ. Такі оголошення можна зустріти в інтернеті - в спеціалізованих групах, сайтах, телеграм-каналах, сторінках інстаграму, тощо. Кожна фінансова компанія має свої бази даних і багатошарову захищену систему безпеки даних клієнтів. Тому видалення будь-якої інформації ні в роздріб, ні оптом неможливо. Після сплати коштів по такій об’яві не відбудеться ніяких змін, крім добровільної віддачі коштів шахраям.
    Порада: домовляйтеся з кредитором на лояльні умови погашення кредитної заборгованості без сторонніх третіх осіб - це швидше і безпечніше вирішить проблемну ситуацію!

  3. Шахрайство від імені компанії: пропозиція акції пільгового закриття кредиту, грошей в подарунок чи знижки, промокоду - це коли на телефон, фейсбук, інстаграм приходить повідомлення з невизначених номерів, невідомих контактів, у телеграм / viber з повідомленням, що тільки зараз (до свята, до початку сезону, у зв’язку з війною тощо) від нібито співробітника компанії який повідомляє, що вам як лояльному клієнту доступна велика знижка на наступний кредит але для цього просять надати СМС-код (ОТП пароль) до особистого кабінету на сайті компанії для закріплення знижки та підтвердження заявки, зробити селфі, тощо.

    Наголошуємо: НЕ робіть ніяких неправомірних дій, якщо є сумніви в правдивості наданої пільгової або виграшної пропозиції. У кожній фінансовій компанії є офіційна цілодобова гаряча лінія (0 800 20 02 21), зателефонувавши/написавши в чат до якої, ви зможете перевірити, підтвердити або спростувати будь-які запропоновані акційні програми. Будьте обережні! Спілкуйтеся тільки з офіційними каналами зв’язку фінансових організацій та НІКОЛИ не передавайте СМС-код (ОТП пароль) іншим особам (співробітники компанії НІКОЛИ не запитують код з СМС)

  4. Додатковий заробіток на оформленні кредитів - це коли поступає пропозиція оформити кредит для сторонньої особи, яка буде його сплачувати, а клієнт отримає невелику винагороду. Згідно законодавства особа, яка добровільно оформила кредит і надала всю необхідну інформацію, є повністю відповідальною за виконання умов кредитного договору, в тому числі своєчасної сплати зобов’язань. Незнання закону не звільняє від обов’язку його виконувати. Процедури стягнення, в тому числі юридичні, будуть проходити виключно з особи, яка підписала і оформила кредитний договір, не зважаючи на те, що клієнт передав кошти сторонній особі.
    Будьте юридично грамотні, ніколи не оформлюйте на себе чужих фінансових зобов’язань!

Ми перерахували найбільш поширені схеми отримання кредитів з шахрайською метою, але це далеко не весь список. Тому нагадуємо, якщо ви втратили телефон, паспорт або стали жертвою шахрайства, зробіть наступні кроки:

  1. У разі втрати телефону негайно зверніться до вашого мобільного оператора та повідомте, що ви втратили доступ до вашого номеру, попросіть заблокувати його через можливі шахрайські дії та отримайте нову сім-картку з вашим фінансовим номером.
  2. Зверніться до УБКІ (www.ubki.ua) та перевірте свою кредитну історію, вона надається безкоштовно 1 раз на рік. Там ви зможете побачити, які установи запитували вашу кредитну історію та дізнатися, чи є у вас активні кредити. Якщо ви бачите, що в вашій кредитній історії є кредити, які ви не оформлювали, або запити від компаній, які вам не знайомі, зверніться до вказаних компаній з проханням заблокувати ваш особистий кабінет, та у випадку, якщо ви не оформлювали кредит / не подавали заявку на кредит, також повідомте про це компаніям.
  3. Для того, щоб на ваші дані не змогли оформити кредит, підключіть через УБКІ послугу «Статус контроль» / FREEZE, поки ви не відновите свої документи/фінансовий телефонний номер. Дана послуга забороняє запитувати вашу кредитну історію, без якої на вас не зможуть оформити кредит.
  4. Повідомте в УБКІ, що ви втратили паспорт, щоб компанії, які будуть запитувати вашу кредитну історію, змогли побачити цю інформацію.
  5. Зверніться до відділення поліції з заявою про втрату документів / втрату телефону / оформлення кредитів на ваше ім’я. Після прийняття заяви, протягом 24 годин відповідальна особа зобов’язана внести інформацію в ЄРДР та надати вам копію витягу з ЄРДР, яку ви зможете надати компаніям як підтвердження шахрайських дій щодо вас.
  6. У випадку втрати паспорту / оформлення кредитів на ваші паспортні дані, після звернення в поліцію, зверніться до ДМС та отримайте новий паспорт (у даному випадку за старим паспортом неможливо буде законно оформити кредит).

Основні правила безпеки, щоб не стати жертвою шахрайства:

  1. Нікому не передавайте реквізити своєї картки, окрім номеру картки. Співробітники банків, МФО та інших структур ніколи не запитують термін дії картки, CVV код на звороті картки, пароль від банкінгу. Для отримання/переказу коштів завжди достатньо надати повний номер картки або IBAN.
  2. СМС-код використовується для підтвердження операцій, підпису договору та підтвердження входу в банкінг/особистий кабінет на сайті. Співробітники банків, МФО, мобільних операторів та інших установ НІКОЛИ не запитують код з СМС, який приходить на ваш фінансовий номер, такий код запитують тільки шахраї, та його НІКОЛИ не можна передавати інших особам.
  3. Ніколи не відправляйте смс / виклик з комбінацією на кшталт **21*номер телефона#, які вас просять зробити 3-ті особи. Такі комбінації можуть активувати за вашим номером послугу переадресації смс / дзвінків, тобто ви не будете отримувати смс / дзвінки на свій номер, натомість, їх будуть отримувати сторонні особи, які надалі спробують отримати доступ до вашого банкінгу / оформити на вас кредит / провести операцію списання з вашої картки.
  4. Ніколи не надсилайте фото з вашим паспортом / фото паспорту невідомій вам особі.
  5. Якщо вам телефонують з банку / служби безпеки / компанії та просять надати коди з смс / ваші дані / паролі – ні в якому разі не надавайте їх, навіть якщо вам повідомляють що ваші кошти будуть зняті / заблоковані тощо. Натомість, покладіть слухавку та самостійно перетелефонуйте в банк, компанію тощо, телефон якої ви можете знайти на офіційному сайті або на звороті вашої банківської картки. Для блокування несанкціонованого списання з вашої картки / операції / доступу до вашого кабінету співробітнику компанії не потрібно ваше підтвердження у вигляді коду / паролю, співробітники зроблять це самостійно відповідно до внутрішніх процедур компанії
  6. Ніколи не встановлюйте на свій телефон невідомі вам програми за проханням 3-х осіб. Це може бути додаток для отримання віддаленого доступу до вашого телефону. Таким чином шахрай може отримати доступ до ваших смс / фото / дзвінків / тощо.

Пам’ятайте!! Ваш фінансовий номер (номер яким ви користуєтесь для входу в особистий кабінет банку / МФО) можна прирівняти до вашого паспорту, НІКОЛИ нікому не надавайте доступ до нього.

Рекомендація! Ви можете прив’язати свій номер до вашого паспорту без оформлення контракту з мобільним оператором, звернувшись у відділення мобільного оператора, номером якого ви користуєтесь. Таким чином, ваш номер не може бути перевипущений 3-ю особою без вашого паспорту та фізичної присутності в відділенні мобільного оператора.

Icon
Delete

Натискаючи кнопку «Відправити», ви підтверджуєте згоду з умовами обробки ваших персональних даних.

ПОПЕРЕДЖЕННЯ

1. Можливі наслідки для споживача в разі користування споживчим кредитом або невиконання ним обов’язків згідно з договором про споживчий кредит, уключаючи прострочення виконання зобов’язань зі сплати платежів, а також розмір неустойки, процентної ставки, інших платежів, які застосовуються чи стягуються в разі невиконання зобов’язання за договором про споживчий кредит

1.1. Відповідальність за прострочення виконання та/або невиконання умов договору:

  • згідно п.8.2. Договору: «У разі прострочення виконання Позичальником грошового зобов’язання зі сплати процентів за користування Кредитом та/або Комісії за видачу Кредиту (якщо умови цього Договору передбачають сплату комісії за видачу Кредиту) та/або Комісії за видачу у Кредит додаткових грошових коштів (якщо умови додаткової угоди до цього Договору передбачають сплату комісії за видачу у Кредит додаткових грошових коштів) та/або суми Кредиту у визначені цим Договором терміни, Позичальник зобов’язаний сплатити Кредитодавцю суму заборгованості з урахуванням 73 000 (сімдесяти трьох тисяч) процентів річних від суми заборгованості в силу положень статті 625 Цивільного кодексу України

    Проценти річних нараховуються за кожен день прострочення на суму заборгованості, що включає прострочені проценти за користування Кредитом та/або суму простроченої Комісії за видачу Кредиту (якщо умови цього Договору передбачають сплату комісії за видачу Кредиту), та/або Комісії за видачу у Кредит додаткових грошових коштів (якщо умови додаткової угоди до цього Договору передбачають сплату комісії за видачу у Кредит додаткових грошових коштів) та/або суму неповернутого Кредиту, та не нараховуються на раніше нараховані проценти на підставі статті 625 Цивільного кодексу України. При цьому проценти річних нараховуються на суму заборгованості за кожен день прострочення у сумі, що не перевищує 1 (один) відсоток від неповернутої Позичальником суми Кредиту.

    Кредитодавець не нараховує проценти річних відповідно до цього пункту Договору на суму заборгованості, яка є меншою ніж 100 (сто) гривень 00 копійок. Сукупна сума нарахованих процентів річних на підставі цього пункту Договору та інших платежів, що підлягають сплаті Позичальником за порушення виконання зобов’язань на підставі Договору, не може перевищувати половини суми Кредиту, одержаної Позичальником від Кредитодавця за цим Договором, з урахуванням додаткових грошових коштів, одержаних Позичальником від Кредитодавця на підставі укладених додаткових угод до цього Договору, і не може бути збільшена за домовленістю Сторін.»;

  • згідно п.10.2 Договору: «У разі несплати Позичальником нарахованих згідно умов Договору процентів за користування Кредитом або комісії за видачу Кредиту (якщо п.4.7 Договору передбачає сплату комісії за видачу Кредиту) або частини суми Кредиту згідно графіка платежів за зниженою ставкою (який є Додатком 3 до цього Договору) не пізніше останнього дня будь-якого Базового періоду, з наступного дня подальше нарахування процентів за користування Кредитом здійснюється за Стандартною процентною ставкою до дати повного погашення Позичальником заборгованості зі сплати процентів, комісії за видачу Кредиту (якщо п.4.7 Договору передбачає сплату комісії за видачу Кредиту) та суми Кредиту, включно з тою, обов’язок дострокового погашення якої у Позичальника виникає у зв’язку із простроченням сплати процентів та/або комісії (включаючи дату погашення заборгованості).»

1.2. Право фінансової установи у визначених договором випадках вимагати дострокового погашення платежів за кредитом та відшкодування збитків, завданих йому порушенням зобов'язання:

  • згідно п. 8.3 Договору: «У разі прострочення Позичальником сплати процентів за користування Кредитом та/або комісії за видачу Кредиту (якщо п.4.7 Договору передбачає сплату комісії за видачу Кредиту) на строк понад один календарний місяць, Кредитодавець має право вимагати від Позичальника повернення Кредиту в повному обсязі, сплати процентів за весь строк фактичного користування Кредитом, а також у повному розмірі комісії за видачу Кредиту (якщо п.4.7 Договору передбачає сплату комісії за видачу Кредиту).»;
  • згідно п. 8.4 Договору: «У разі прострочення Позичальником сплати процентів за користування Кредитом та/або комісії за видачу Кредиту (якщо п.4.7. цього Договору передбачає сплату комісії за видачу Кредиту), Кредитодавець має право розірвати цей Договір за своєї ініціативою, проінформувавши про це Позичальника письмово за 30 (тридцять) календарних днів.»;
  • згідно п.8.5 Договору: «Незалежно від інших положень цього Договору, кожного разу у разі прострочення Позичальником сплати процентів за користування Кредитом та/або комісії за видачу Кредиту (якщо п.4.7. цього Договору передбачає сплату комісії за видачу Кредиту), з дати виникнення такої простроченої заборгованості у Позичальника виникає обов’язок без отримання спеціальної вимоги про це від Кредитодавця здійснити дострокове повернення частини отриманого Кредиту у розмірі що дорівнює тій частині суми Кредиту, що входить у платіж за рекомендованим графіком, що вказаний у п. 2.3. цього Договору, того Базового періоду, у якому виникла прострочена заборгованість з оплати процентів та/або комісії, з урахуванням змін рекомендованого графіку у порядку, передбаченому п. 5.5. та п. 5.6. цього Договору. Цей пункт Договору не застосовується у разі прострочення сплати у перші 2 (два) Базових періоди за Договором у зв’язку із тим, що у перші 2 (два) платежі за рекомендованим графіком не входить погашення частини суми Кредиту. Також цей пункт Договору не застосовується у випадку прострочення Позичальником сплати процентів за користування Кредитом та/або комісії за видачу Кредиту (якщо п.4.7. цього Договору передбачає сплату комісії за видачу Кредиту) у тих Базових періодах, у яких у Позичальника виникає обов’язок повернути частину суми Кредиту (останні 8(вісім) Базових періодів Строку кредитування).».

1.3. Унесення інформації до кредитного бюро, формування негативної кредитної історії, що може враховуватися фінансовою установою під час прийняття рішення щодо надання кредиту в майбутньому.